امروز : شنبه ۱۳۹۶/۰۲/۹ می باشد.

اخبار

مشترک خبرنامه شوید

تبلیغات متنی

راهنمای یوگا برای افراد مبتدی

راهنمای یوگا برای افراد مبتدی

اما به خاطر داشته باشید که این کار یک رقابت نیست و نباید خود را به خاطر مبتدی بودن سرزنش کنید. یوگا برای همه افراد طراحی شده است و حتی افراد مبتدی نیز می‌توانند از آن به خوبی استفاده کنند.اگر زیاد با این مبحث اشنایی ندارید، باید بدانید که یوگای داغ( Hot yoga) شکل شدیدی از تمرینات یوگاست که معمولا در اتاق داغی بین ۸۰ الی ۱۰۵ درجه فارنهایت انجام می‌شود. بیکرام(Bikram) نوع دیگری از یوگاست که ممکن است با آن آشنا باشید اما باید بدانید که کلاس های دیگری نیز برای تمرینات یوگا وجود دارد مزیت گرما زمانی که به تمرینات درمانی یوگا افزوده می‌شود بیشتر خواهد شد. این تمرینات قادرند انعطاف پذیری، تعادل، خلق و خو، تناسب اندام و استقامت را افزایش دهند. البته با اضافه شدن گرما، شما باید بتوانید با احتیاط بیشتری تمرین کنید. در ادامه چند مورد از کارهایی که باید قبل از انجام تمرینات یوگا مدنظر داشته باشید را با هم مرور خواهیم کرد.

شما به حوله نیاز خواهید داشت. بله. بعد از انجام تمرینات یوگا، عرق خواهید کرد. یکی از مواردی که در این شرایط نیاز دارید حوله است. با گرما مبارزه نکنید. سعی کنید این شرایط را با نفس کشیدن در آغوش بگیرید. بر روی کاری که انجام می‌دهید تمرکز کنید. از تمرینات عرق زای یوگا به خوبی استفاده کنید. بعدا می‌توانید عرق خود را با حوله پاک کنید. پس اصلا نگران نباشید.

امکان ایجاد فشار بر روی عضلات و مفاصل وجود دارد: ممکن است به خاطر مقدار گرمای اصافی که وجود دارد احساس کنید انعطاف پذیری فوق العاده ای کسب کرده اید اما به خاطر داشته باشید که در این شرایط نیز محدودیت‌هایی دارید. معمولا بیشتر افراد بیش از حد این حرکات را انجام می‌دهند. به همین خاطر باید حد تعادل را رعایت کنید. اگر احساس سوزش، کشش یا درد داشتید، حرکت و موقعیت خود را رها کنید و لحظه ای به استراحت بپردازید. بهتر است کار خود را با احتیاط انجام دهید تا بعدا به عضلات و مفاصل شما اسیبی وارد نشود.

از دست دادن آب بدن می تواند همه چیز را خراب کند: یوگای داغ باید احساس شگفت انگیزی در شما ایجاد کند. با اینحال اگر آب بدن خود را از دست بدهید ممکن است سرگیجه، سبکی سر، حالت تهوع را تجربه کنید. برای اینکه بتوانید از مزایای یوگای داغ استفاده کنید، اطمینان حاصل نمایید که آب مورد نیاز بدن را تامین می‌کنید. بطری آب کوچکی به همراه خود داشته باشید. سعی کنید از قهوه منجمد در کلاس یا بعد از ان استفاده نکنید. همچنین باید از مصرف غذاهای سنگین اجتناب کنید. در واقع، بهتر است یک ساعت قبل از کلاس چیزی نخورید زیرا باعث ایجاد حالت تهوع می‌شود. در طول کلاس، به نیازهای بدن خود گوش دهید. استراحت کنید یا کمی آب بنوشید. همه افراد دوست دارند بعد از انجام تمرینات یوگا حال خوبی داشته باشند. داشتن سرگیجه و از دست دادن آب بدن به هیچ عنوان خوب نیست.

با خودتان رفتار ملایمی داشته باشید:قبل و بعد از کلاس رفتار خوبی با خود داشته باشید. هر وقت احساس کردید تمرینات یوگا کمی برای شما دشوار است دست بکشید و از تمرینات ساده استفاده کنید.اجازه دهید تمرینات در خدمت نیازهای شما باشد. همیشه هر گونه اسیب یا شرایط حادی را به معلم خود اطلاع دهید. اگر افت فشار دارید ، دارویی مصرف می‌کنید یا شرایط قلبی-عروقی دارید همیشه با یک فرد متخصص مشورت کنید. زمانی را برای استراحت اختصاص دهید. نیروی خود را با سالاد، اسموتی یا آب میوه به دست اورید. اگر در انجام تمرینات یوگا تازه کار هستید بهتر است از یوگای داغ استفاده نکنید.یوگای داغ یا غیر داغ برای بدن شما بسیار عالی خواهد بود. به خاطر داشته باشید که انجام تمرینات یوگای داغ بسیار ارزشمند خواهد بود. هر چیزی که تعادل و شادی را در زندگیتان به ارمغان بیاورد ارزش امتحان کردن را خواهد داشت. پس نترسید و تمرینات یوگا را وارد زندگیتان کنید.

منبع : آلامتو

ارسال نظرات

پاسخی بگذارید